חברה לזיפות גגות

מתי צריך לתקן את הגג?

מתי צריך לתקן את הגג?

קיץ הוא עונת השיפוצים והתיקונים של הגג, לפני התחלת הגשמים. אם אתם כבר יודעים שזמן רב לא נגעתם בגג וזה הזמן לבדוק אותו, אל תהססו ואל תמתינו לדליפות

שאלת השאלות היא האם לחכות לגשמים ולבדוק רק אז אם הגג שלכם דורש תיקונים שונים, או לחסוך מעצמכם את הבעיות מראש, להזמין בדיקה כוללת ומקיפה של הגג כדי למצוא את התקלות כבר בקיץ.

יש בדיקות שעושים במתכונת תקופתית כדי לא לחכות להפתעות לא נעימות ויש כאלה שעושים רק כאשר משהו משתבש ואין ברירה. אין ספק שעדיף להיות עם היד על הדופק כל הזמן ולא לחכות למקרי חירום.

בדיקה תקופתית מונעת נזקים חמורים

מצד אחד, בדיקה כללית תקופתית יכולה למצוא פחות דליפות בזמן הקיץ, אלא אם כן הן נמשכות זמן רב וכבר התפתח בגג עובש וטחב שמצביע בוודאות על נזילות ודליפות דרך פתחים באיטום, אבל מצד שני, למה לבדוק את זה בזמן אמת כשהגשם מציף אתכם?

הרי קשה לתקן כמו שצריך בזמן גשמים למרות שיש שירותי חירום נגד דליפות שונות. עדיף לבדוק ולתקן כשהגג יבש בקיץ ולכן כדאי לעשות את כל הנדרש כבר כעת, כולל בדיקה יסודית של כל מה שנראה לא תקין.

זוהי הבדיקה הטובה ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

היתרונות ברורים והם כוללים לא רק ראש שקט שהכל כבר נעשה ואין צורך לחשוש מהגשם הראשון, אלא גם חיסכון כספי ניכר.

כשאתם לא מחכים לדליפות ולנזקים להצטבר אתם גם מונעים מהמים לחלחל עמוק ולגרום להתפוררות של הטיח והמלט וגם להצטברות מסוכנת ומזיקה של טחב ועובש שחודרים לבית. מלבד ערעור היסודות ותשתיות הבניין, אתם מסכנים בריאות של הדיירים ושל כל מי שבבית.

בדיקות ותיקונים רק לאחר גילוי הנזק

הבדיקה הרצויה פחות היא זאת שנעשית רק כאשר ברור לכם שכבר יש דליפה חמורה, כשהמרזב מתפרק או נסתם או חלוד כל כך שהוא כבר מתפורר ואינו מבצע את המוטל עליו. כשיש לכם בעיות שונות בגג זה כבר הזמן לקרוא לאנשי מקצוע שיעריכו את הנזקים ויתקנו מה שאפשר, במידה ואין כרגע גשמים שמונעים מהם לתקן כמו שצריך.

מה צריך לבדוק בגג?

  • איטום – אם אינכם יודעים מתי נעשה איטום ואתם גרים כבר כמה שנים באותו בית, אל תחכו לגשם הראשון כדי לקבל תשובה. על איטום חוזרים בכל כמה שנים, תלוי בשיטה שבה בחרתם – זיפות גגות, יריעות ביטומניות וכל שיטה אחרת שמתאימה לגג שלכם, שטוח או גג רעפים.

  • תיקונים בגגות רעפים – לגגות רעפים יש מבנה מיוחד שמחייב תיקונים שונים במקרה הצורך גם ברעפים עצמם וגם בחלל שמתחתם. זה נכון במיוחד אם הוספתם תקרות אקוסטיות או שבחרתם לבנות עליית גג מתחת לרעפים.

    חשוב מאוד שהרעפים יישארו שלמים ואם הם ישנים או שיש בהם סדקים מומלץ להחליף כדי למנוע דליפות וחדירת מזיקים שונים כמו חולדות וציפורים שמנסות לקנן בגג.

  • הסרת מכשולים מהגג כמו דודי מים ישנים ודולפים, אנטנות וצלחות לוויין, חפצים ומבנים שונים שכולם עלולים להסוות בעיות שונות שיש בגג. זכרו גם שכל מתקן על הגג חייב להיבנות שם רק לאחר שדואגים לאיטום הרמטי.

    אם המתקן נמצא שם קודם הוא עלול למנוע איטום טוב של הגג ודרך החיבורים שלו ידלפו מים לגג ולמבנה. זה דבר נוסף שיש לבדוק על כל גג, במיוחד אם אתם אינכם מכירים את הבניין שלכם ומה היה בו לפני שעברתם לגור בו.

  • ניקוי מרזבים ותעלות ותיקון שלהם – חשיבותם של מרזבים לניקוז הגג גדולה. אם אינכם יודעים מה מצבם כדאי לבדוק אותו בזמן הקיץ לפני עונת הגשמים. לפעמים הם נסתמים בגלל עלים וזרדים שמצטברים בהם בגלל קינון יונים או מזיקים ומכרסמים שמסתובבים שם.

    כמו כן, אם מרזב הוא ישן ואינו תקין יש להרכיב אחד חדש כדי להבטיח ניקוז יעיל של הגג.

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים בעל מקצוע

לפני שלוקחים בעלי מקצוע לעבודה על הגג יש לבדוק אותם ככל האפשר, אם בשאלות או לפי המלצות, או לבדוק את האתר שלהם ולבקש מידע על הכשרה, ידע, ניסיון, ביטוח לעובדים ולעבודה, אחריות מלאה וחומרים תקניים.

אלה הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק. רק כך תוכלו להבטיח שמי שעובד אצלכם אכן מוסמך לתקן את הגג ולא יגרום נזק נוסף.

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

03-7324542

רוצים לדעת יותר על מתי צריך לתקן את הגג??

שאלו את המומחים שלנו

יצירת קשר