איטום גגות

מה עושים אם הגג דולף

מה עושים אם הגג דולף

זה עלול לקרות לכל אחד שלא בדק את הגג שלו שנים רבות, ולהפתיע אותו בחורף

תיקון גג דולף באמצע החורף הוא תענוג קטן מאוד ולא נעים להגיע למצב כזה. זה קורה משום שלא מתכוננים בזמן או משום שלא יודעים עד כמה מצבו של הגג בעייתי עד שיורד הגשם הראשון. דליפה של גג יכולה לקרות בכמה דרכים ובכמה דרגות חומרה, ויש לטפל בכולן מידית וללא השתהות. תיקון גג דולף אינו מיועד רק למנוע מכם מים זורמים מהגג לתוך הבית בכל גשם, אלא גם כדי למנוע נזקים קשים לגג ולבית בגלל לחות מתמדת שנמשכת שנים ולא מתייבשת משום שהגג אינו מתוקן והדליפות אינן נפסקות.

למה הגג דולף?

רבים אינם מבינים איך יכול להיות מצב שבו הגג דולף. יש גג, יש קירות, ברור להם שיורד גשם אבל לא ברור להם איך מים יכולים לחדור דרך חומרי הבנייה של הגג והקירות. זה נובע מכך שלא יודעים מהו טיב החומרים ושהם עמידים לחדירת חומרים אחרים אבל רק במידה מסוימת. טיח, לבנים, מלט ואפילו בטון, כולם פגיעים לחומרים אחרים בסופו של דבר ולאורך זמן רב. כאשר בתים שאינם אטומים סובלים מחדירת לחות לאורך שנים בסופו שלדבר המים מנצחים חומרי בנייה, מנפחים ומחלישים אותם וגורמים להם להתפורר ולהיעלם. כך הם מצליחים לחדור לגג ולקירות ולדרכם לתוך הבית והחללים.

מאיפה מגיעים מים ומה צריך לעשות?

מים יכולים להגיע בכמה דרכים – ירידת משקעים בחורף, פיצוץ צינור או פיצוץ של דוד על הגג. היקוות של מים כאלה על גג מבלי לנקז אותם יכולה לקרות גם בגלל מרזב סתום או כזה שנבנה בצורה לא תקינה, או בגלל איטום לא תקין שגורם למים לחלחל ולעמוד במקומות מסוימים מבלי להמשיך "להזרים" אותם לעבר המרזב כדי שינוקזו מהגג.

תיקון גג דולף כולל בדיקה מעמיקה ויסודית של כל הגג ושל כל מה שעלול לגרום לדליפת המים. זה כולל לא רק סדקים והיחלשות שכבות איטום ישנות, כי אם גם מפגעים שונים שיכולים לגרום לדליפה, כמו הפרעות בדרך של המים לעבר הניקוז בגלל הצטברות של לכלוך ונשירה כבדה של עצים מסביב שיכול לעצור את המים במקומות מסוימים. גם אז ייגרם נזק בסופו של דבר לגג ויצטרכו לפנות את הלכלוך אבל גם לייבש ולחדש איטום. איטום נעשה בכמה דרכים ורק על ידי מומחים לכך.

מה עלול לקרות במקרה של דליפת מים?

הנזק הברור והמידי ביותר הוא זרימת מים לתוך הבית, הצפה שלו ונזק ברור לרכוש, לציוד, ריהוט ומכשירים חשמליים. נזק נוסף שעלול לקרות וקורה ברוב המקרים כאשר אין שמים לכך לב הוא דליפה אטית וממושכת של מים לתוך הקירות ולתוך הגג. התוצאה היא התפוררות של החומר שממלא את הקירות משום שהם מתנפחים ועוברים הליכים כמו קורוזיה באלמנטים של מתכת שנמצאים בתוכם, התפוררות של חומרים כמו טיט ומלט וסיד והיחלשות של הקירות עד התשתיות. תוצאה נוספת היא פגיעה גם בצינורות ובכבלים שיש בקירות כמו חשמל ותקשורת, מה שעלול לגרום לקצרים ולפגיעה בתקשורת ובהולכת החשמל.

בעיה קריטית נוספת היא הצטברות של לחות על הצד הפנימי של הקירות, כך שמתפתחים שם עובש וטחב וכתמים מכוערים. מלבד הנזק האסתטי הברור והתפוררות הסיד והצבע, מדובר בסכנה בריאותית במיוחד לבעלי מערכת חיסונית מוחלשת, אבל לא רק. טחב ועובש נשאפים לריאות וגורמים לבעיות ריאה אצל כולם. יש לטפל בכך מיד, לייבש ולדאוג להזמין תיקון גג דולף מיד כשמגלים זאת. חובה לתקן את הגג, לייבש ולאטום אותו על ידי החומרים המתאימים ובעבודה של צוות מקצועי ומנוסה כדי לעצור את הנזק ותקן מה שכבר ניזוק.

לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

03-7324542

רוצים לדעת יותר על מה עושים אם הגג דולף?

שאלו את המומחים שלנו

יצירת קשר